Een rustig weekendje...

17 februari 2019 - Kathmandu, Nepal

Deze week heb ik 4 dagen stage gelopen. Dit word ook aangeraden omdat je als ´westerling´ alle gebeurtenissen en alles wat je ziet, even de ruimte moet geven. Afgelopen vrijdag zijn we met alle vrijwilligers/stagiaires Thamel in geweest. We hebben weer lekker Momo´s gegeten en een beetje geshopt. De meeste spullen hier kun je afdingen tot over de helft van de prijs. Super chill. Ik heb een 100% hennep tas gekocht voor maar 500 roepie, terwijl ze er eerst 1150 voor vroegen. Natuurlijk is 9 euro helemaal niet duur voor zo'n tasje, maar wordt er toch aangeraden om af te dingen. Ik word er steeds beter in, haha. Heel grappig zijn we op de terugweg naar het huis een schoenmaker tegen gekomen. Een van de vrijwilligers had en kapotte zool en heeft deze laten repareren voor 150 roepie. Zo, gewoon op de straat. We hebben nog geen 10 minuten hoeven wachten en konden live mee kijken. Heel leuk om te zien!

De schoenmaker op straat

Zaterdag zijn we met z'n zessen naar The Garden Of Dreams geweest. Op internet hadden we hele mooie foto's gezien van de tuin en allerlei verschillende bloemen. Eenmaal daar viel het een beetje tegen; het was kleiner dan verwacht. Ook hadden we niet zoveel geluk met het weer..

The Garden Of Dreams

Het regende helaas de hele middag en daarom hadden we besloten om even te lunchen. We zijn naar een restaurantje gegaan in Thamel, Road House. Volgens mij het enige restaurant dat verwarming heeft, maar helaas stond deze niet aan. Na afloop zijn we nog gezellig naar een kroegje geweest, het H2O café.

H2O kroegje

Naderhand moesten er twee naar de kapper en hebben wij daar als publiek bij zitten kijken. Heel grappig hoe secuur ze alles knippen voor weinig geld. Volgens mij moesten ze 200 roepie betalen voor een gehele knipbeurt, ongeveer 1 euro dus. Dat is gewoon geen geld! 's avonds hebben we weer lekker thuis Dal Bhat gegeten en even fijn met familie video gebeld.

Vandaag koos ik voor een rustig dagje. 's ochtends heb ik even gesport; een aantal oefeningen met de resistance bands gedaan en touwtje gesprongen. Daarna even lekker gedoucht en bijna de hele dag in de zon gezeten. Stiekem ook een beetje verbrand, maar dat zonnetje voelde zó fijn. Ook was het prima weer om even een (hand)wasje te draaien, dus alles is weer lekker 'fris'... voor zo ver je dat fris kan noemen, haha. Vanavond dachten we dat we weer Dal Bhat zouden eten maar dat bleek van niet! We kregen macaroni met bonen en vega balletjes. Eens een keer wat anders, zonder speciale reden.

Macaroni in plaats van Dal Bhat

Een prima weekendje vind ik zelf. Morgen begint de derde week hier in Nepal en de tweede stage week. Ik zal zien wat ik deze week op stage mee mag maken. Ik ben benieuwd!

1. Tineke Dalemans:
    17 februari 2019
    Wat jammer dat de garden een beetje tegenviel. Wellicht kan je er later (mei) nog eens naar terug gaan. Succes komende week 💪😘
  2. Olga:
    17 februari 2019
    Klinkt als een fijn weekend. Bijtanken is ook belangrijk. Succes morgen met de nieuwe week!
  3. Opa Poppema:
    17 februari 2019
    Hallo Ellen ,met belangstelling lees ik jouw belevenissen daarginds in die andere wereld.Geniet maar van al het goede dat je daar meemaakt .Zelf met Ton en Fien naar de samenkomst geweest en heerlijke liederen gezongen.Veel goeds gewenst.
  4. Henk:
    19 februari 2019
    hoi ellen wat leuk die schoenmaker zo op straat.
    zo te horen vervelen jullie je niet ga maar lekker door met levensgenieten .
    wens jullie een hele fijne tijd daar geniet ze gr henk