"Swayambhunath"

6 februari 2019 - Kathmandu, Nepal

Vanmiddag zijn we met een van de dochters (samengesteld gastgezin) naar Swayambhunath aka the Monkey Temple geweest. Eerst hebben we uitleg gekregen over hoe we moeten gaan reizen met de bus, want dat is nogal wat! (zacht uitgedrukt)

Eenmaal bij de Monkey Temple liepen er overal al wilde apen rond, super schattig. Ze doen je verder geen kwaad, als je ze maar met rust laat. Vanaf de Temple was er een super mooi en groot uitzicht over heel de stad.

Monkey Temple

In de Temple zelf stonden heel veel verschillende Buddha beelden. De dochter vertelde dat de ogen van Buddha staan voor "whisdom and compasion." De stip in het midden is het derde oog, wat een extra kracht schijnt te zijn.

Overal om de Temple heen (ook in heel Kathmandu zelf) hangen gebedsvlaggetjes. Rood staat voor vuur, blauw voor de lucht, groen voor water, geel voor de kunst en wit had ook nog een of andere betekenis, haha.

Monkey Temple

Op de terug weg zijn we langs Thamel gekomen. Om dáár te komen moesten we met het openbaar vervoer. In een busje waar je in Nederland met 6 of 8 man zit, zit je hier in Nepal met niet minder dan 20. Vandaag zaten we welgeteld met 30 mensen in dat kleine busje. Er kwam een vrouw binnen stappen met haar kleine baby en drukte deze zo in de handen van een onbekende. Zij moest staan, dus iemand anders moest haar kind maar vast houden. Natuurlijk super raar om te zien, maar toch ook wel komisch.

In Thamel zijn we rondgelopen en hebben we wat plekjes ontdekt waar je als Nederlander dus prima kan eten. Drinken uit de kraan mag niet omdat je daar heel ziek van kan worden. De meeste restaurants wassen hun groentes ook met kraanwater wat dus niet goed is voor ons. In de oudste wijk van Kathmandu, Asan (vlakbij Thamel), hebben we 'lassie' gedronken, dit is wel vergelijkbaar met een soort smoothie maar dan met vers fruit. In deze wijk staat een vast kraampje dat bekend staat om zijn lekkerste lassie.

Thamel

Vandaag was een heerlijke dag, met een heerlijke temperatuur. Morgen wordt er regen verwacht, waar we eigenlijk niet op hopen maar wel heel goed voor het land zou zijn want het is overal hartstikke droog..

1. Marijke:
    6 februari 2019
    Tof om je eerste verhalen te lezen! En kan me wel voorstellen dat je een beetje cultuur shock hebt, zo anders dan ons westerse landje! blijf maar komen met die verhalen!
    xx Marijke
  2. Olga:
    6 februari 2019
    Geweldig! Mooi om je avonturen hier te lezen! Succes met het wennen daar 😘 Veel plezier! 💋
  3. Fina:
    6 februari 2019
    Goh dat klinkt echt als een belevenis leuk te lezen. Blijf maarschrijven. Je bent een kanjer.
  4. Fina:
    Hallo Ellen.

Wat een belevenissen al in zo'n korte tijd. Leuk om je verhalen te lezen. Heel veel succes met wennen. En liefs van mij.
  5. Fina:
    6 februari 2019
    Nou ja dacht dat het eerste schijven niet was weggestuurd. Vandaar dubbel berichtje.
  6. Albert:
    Hey Ellen,
    Erg leuk om foto`s te zien van de plek waar je bent, Ook leuk de Monkey Temple. Doet me denken aan mijn afdeling :-) geniet van alles wat je ziet en beleefd Ellen! het is een belevenis waar je altijd aan terug zal denken ( oja wit vlaggetje staat voor wind )
  7. Jan Marcel:
    6 februari 2019
    Je kunt altijd nog schrijfster worden 🙃👊
  8. Jedidja:
    6 februari 2019
    Zoals meerdere zeggen, blijf maar schrijven, zo leuk! 😃😀
  9. Jan Fluit:
    7 februari 2019
    Dat zijn in een paar dagen al heel veel indrukken. Fijn dat je zo geniet en ons op de hoogte houdt. Leuk om je verhalen te lezen, ga zo door!
  10. Denise:
    7 februari 2019
    Hey Ellen! Wow gaaf om te lezen. En leuk die kleine cultuur dingen die opvallen, zoals de vlaggetjes. Leuk om te lezen.

Naast stage straks ook genieten hoor! Succes
  11. Wendy:
    8 februari 2019
    Heerlijk om te weten dat er plekken zijn waar jullie goed kunnen eten. Je snuift zo in 1 dag mooi wat cultuur op.